-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35828 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

آيا در قرآن و روايات عدد و شماره پيامبران الهي ذكر شده است؟
قرآن عدد و شماره پيامبران را ذكر نكرده است، ولي به طور ضمني كثرت و فزوني آنان را ياد آور ميشود چنان كه ميفرمايد: «وَاِنْ مِنْ اُمَّةٍ اِلاّ خَلا فِيها نَذِير» فاطر/24 و باز ميفرمايد: «وَلَقَدْ بَعَثْنا فِي كُلّ اَمَّةٍ رَسُولاً» النحل/36 و نيز ميفرمايد: «... وَلِكُلّ قَوْمٍ هاد» الرعد/7
مفاد صريح اين آيات، اين است كه در ميان همه اقوام و امتها و اجتماعات بشري از روز نخست تا زمان پيامبر خاتم(ص) پيوسته از جانب خداوند پيامبراني برگزيده شدهاند و با توجه به تعدد و كثرت اقوام و اجتماعات بشري، چه در يك عصر و زمان چه در دورههاي مختلف تاريخ، نتيجه ميگيريم كه از جانب خداوند، پيامبران زيادي مبعوث گرديدهاند هر چند شماره دقيق آنان از نظر قرآن تعيين نگرديده است لكن در روايات، شماره و عدد پيامبران به يكصد و بيست و چهار هزار بالغ ميباشد.
شيخ صدوق (ت306 ـ م381) روايت شناس معروف شيعه در كتاب عقائد خود كه چكيده و عصاره روايات است ميگويد: عقيده ما بر اين است كه 000/124 پيامبر از جانب خدا مبعوث گرديده و هر پيامبري براي خود وصي و جانشيني داشت كه مسئوليت هدايت را پس از خود به او واگزار مينمود و معتقديم كه همه آنان با برنامه حق و استوار، از جانب خدا برانگيخته شدهاند گفتار آنان گفتار خدا، و فرمان آنان، فرمان خدا ميباشد. همچنان كه پيروي آنان، پيروي خدا و مخالفت با آنان مخالفت با خدا است. سخنان آنان همگي از جانب خدا و وحي او بوده است، و در اين ميان پنج پيامبر درخشندگي خاصي دارند و آسياب نبوت بر محور آنان ميچرخد، و همگي صاحبان شريعت بوده و شريعت هر يك از آنها با شريعت بعدي نسخ گرديده است و اين پنج نفر عبارتند از: نوح، ابراهيم، موسي، عيسي و محمّد (ص) و آنان پيامبران اولوالعزم ميباشند درود خدا بر همه آنان باد، و پيامبر خاتم سرور و برتر آنها است، با آئين حق آمده و گذشتگان را تصديق كرده است. (اعتقادات صدوق/96 ـ 97.)
كلام صدوق در اعتقادات، عصاره رواياتي است كه در اين مورد وارد شده است و اگر اين روايات به صورت متواتر يا به شكل توأم با قرآن نقل شده باشند ميتواند مبناي عقيدتي باشند.

: آية الله جعفر سبحاني
منشور جاويد ج 10

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.